dissabte, 25 de febrer del 2012



Figures Retòriques

Podem trobar interrogacions retòriques: “ vida d’amor?”
Imatges de permutació, com l’hipèrbaton: “ Los grans tresors ne totl’honor del mon no em plau haver ab menys d’ésser amat.”

Imatges d’amplificació com l’antintessi: “ Jo crem d’ hivern ed’estiu tremoli, tant que jo us vull honesta y deshonesta, pero lo camí de morthe cercat vida, jo li vull be, lo seu mal em plauria, llur clar e bell ab siportant tenebres.

Comparacions : “Amor, amor, poces vostre poder per altre hom. com jo, fer tant amar”, “Bulliria el mar com lacassola al foc”.

Metàfores: “ Llir entre cards, dins mi porte un forn, coent un pa dunadolça sabor.”

Metonímies: “ Mas vostre cos per ventura es delita usar dels fruitsque na venus conrea!”

-Berta- Informació: Biblioteca Virtual Joan Lluís Vives- Biblioteques d'autor.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada